Klachtenregelement DSP Aesthetics

Klachtenreglement DSP Aesthetics

Bij DSP Aesthetics staat u als cliënt centraal. Wij vinden het dan ook uiterst belangrijk dat we samen met u een passend behandelplan maken, zodat u op prettige manier het gehele traject doorloopt. Als het toch voorkomt dat u niet tevreden bent over de behandeling of de service die wij bieden heeft u de mogelijkheid om te dit te melden.

Het is uw recht om een klacht in te dienen en daarbij een passende afhandeling te verwachten. Dit is onderdeel van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz)

Hieronder kunt leest u waar u terecht kunt met een klacht of opmerking.

Indien u een klacht heeft

Indien u als cliënt of opdrachtgever niet tevreden bent over de dienstverlening, de behandeling of de communicatie bij DSP Aesthetics, dan kunt u dit op verschillende manieren kenbaar maken. Wij nemen elke klacht serieus en streven naar een passende oplossing.

Hoe meldt u een klacht?

Uw klacht kunt op de volgende manieren kenbaar maken:

  • Persoonlijk gesprek: U kunt uw klacht bespreken met de behandelaar of medewerker van DSP Aesthetics.
  • E-mail: U kunt uw klacht schriftelijk indien via de volgende mail klachten@dspaesthetics.nl. Vermeld daarbij duidelijk uw naam, de datum van behandeling en een heldere omschrijving van de klacht. We wordt zo spoedig mogelijk met u contact opgenomen om een afspraak te maken.

Termijn en inhoud

Bij voorkeur wordt de klacht zo spoedig mogelijk na de behandeling of na constatering van het probleem ingediend, zodat u zo snel en zo goed mogelijk gehoord wordt.

De klacht dient voldoende onderbouwd en duidelijk omschreven te zijn zodat wij deze zorgvuldig kunnen behandelen.

Behandeling van de klacht

Na ontvangst van de klacht ontvangt u binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging. Binnen 10 werkdagen ontvangt u een inhoudelijke reactie of een indicatie van wanneer u deze kunt verwachten indien er meer tijd nodig is.

DSP Aesthetics zal zich inspannen om de klacht in goed overleg op te lossen. Dit doen wij het liefst door middel van een persoonlijk gesprek. De betreffende partijen zullen proberen gezamenlijk tot een oplossing te komen.

Onafhankelijke klachtenafhandeling

Indien u niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, kunt u uw klacht voorleggen aan het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Een medewerker van het Klachtenloket probeert uw klacht met informatie en advies op tot lossen en kan u in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze kan middelen tussen beide partijen, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden.

Klachtenloket Zorg
070-3105392
info@klachtenloket-zorg.nl

De Geschillencommissie

U kunt ook een klacht indienen bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. Uw klacht wordt dan een geschil. Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt uw geschil en u ontvangt een bindende uitspraak. Dat betekent dat u en wij ons aan de uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kunnen gaan. Voor meer informatie hierover kijkt u op: www.degeschillencommissiezorg.nl